Kastély, Kúria, Kastélyszálloda, Vár, Templom, Műemlék, Utazás - Egresi János (2013. HUNGARY)

Magyar English Deutsch



Látogatottsági statisztikák
www.kastelyok-utazas.hu
2006.05.21 óta


www.kastélyok.hu
2015.03.04 óta


Barangolások Európában Határok nélkül (Egresi János)

(LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás * DataProg - Egresi János vállalkozó
LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás


Kirándulási helyszínek színes grafikákon!
Kirándulási helyszínek színes grafikákon!


500 000 légifotó Magyarországról!
500 000 légifotó Magyarországról!

Kiemelt kategoriák
( Magyarország )

- Kastélyszálloda
- Kastély
- Vadászház
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Étterem
- Pincészet
- Panziół
- Utazás (Travel)


( Ausztria )

- Kastély
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Panzió
- Utazás (Travel)

Ennek a lapnak a megtekintés száma: 3174

Repülőgép Múzeum - Emlékpark

Kategória Múzeum

Kép album megtekintése

Cím Budapest, Ferihegy
GPS koordináta N 47.427681,E 19.260993
Régió Pest
Megye Budapest

Internet

http://www.repulogepemlekpark.hu/

e-mail

Telefon

+36 1 296-7489

Megjegyzés

Összeállította és fényképezte: Egresi János - Felvitel dátuma: 2007-04-13 - Látogatás dátuma: 2012-06-16 - Utolsó módosítás: 2016-01-30



Múzeumok éjszakája: 2012.06.16

Az Emlékpark még megőrizte a régi nevét, nem vette fel a Liszt Ferenc nevét, bár az Emlékpark a Liszt Ferenc repülőtér külső területén, a hosszú távú parkolónál található, jól kitáblázott a 4-es főútról a repülőtér II. terminálja felé vezető úton.
A rendezők jól szerveztek, fennakadás nélkül tudtunk parkolni és a beléptetés is zökkenőmentesen, várakozás nélkül történt, mondjuk ehhez hozzájárult, hogy már előző napon megvásároltam a beléptető karszalagot.

Ugyan a MALÉV már nem létezik (csődbe jutott), az Emlékparkban mégis csupa MALÉV-es felségjelzésű gépeket lehet látni, jó volt látni, hogy mégsem múlt el nyomok nélkül. A repülőgép matuzsálemek közvetlen közelről, belülről megismerhetők, sőt, aki türelmesen várakozott, a pilótaülésbe is be lehetett ülni és megtapasztalni, hogy milyen bonyolult kezelőrendszer és műszerek halmaza segítségével vezették a pilóták ezeket a gépmatuzsálemeket, így többek között IL-14, IL-18, AN-2, Mentő helikopter, a Rendőrség MD-500 típusú helikoptere, TU-134 és TU-154 gépeket ismerhetett meg a látogató. Mondanom sem kell, hogy a gépek belsejében pokoli meleg volt (klíma azokban az időkben még ismeretlen fogalom volt a repülőgépeken.).

Az IL-14 géptípus egy felújítás alatt lévő, ennek a bal oldali hajtóművét: 24 év mozdulatlanság után életre kelt a megújult IL-14-es repülőgép. Feldübörgött a tizennégy hengeres, dupla-soros csillagmotor, átadva 1800 lóerejét a légcsavarnak, mely felejthetetlen muzsikát, egyedülálló élményt nyújtott a látogatóknak, füstbe burkolva a környezetét.

Az IL-14 beindítását megelőzően nem sokkal előbb, távozott a Rendőrség MD-500 típusú helikoptere. Helikopter felszállásnak még nem voltam szem és fültanúja, megpróbálom szavakkal leírni (fent képsorozattal bemutatni) az indulás különös élményét. Minden látogatót a kordonok mögé tereltek, beszállt a pilóta. Matatott a műszerfalon, egyszer csak lassan, komótosan elkezdett forogni a légcsavar. A fordulatszám fokozatosan emelkedett, vele együtt a hangzavar egyre erősödött. Beszállt a személyzet második tagja (másodpilóta?), majd egy szerelő körbejárta a gépet, becsukta az ajtókat, ő is beszállt hátra, ezután felbőgött a motor, felkavarva a környezetét, fűcsomókat és földport fújva a látogatók arcába, majd lassan felemelkedett, repült egy kört az Emlékmúzeum felett, majd előre bedőlve távozott.

Külsõ hivatkozások:


Az oldalt megnézők hozzászólásai

www.kastelyok-utazas.hu  * Start  *