Kastély, Kúria, Kastélyszálloda, Vár, Templom, Műemlék, Utazás - Egresi János (2006-2017. HUNGARY)

Magyar English Deutsch



Kapcsolat:

e-mail

A portál magán portál, magán véleményt tartalmaz!
Jogi nyilatkozat


Látogatottsági statisztikák
www.kastélyok.hu
2006.05.21 óta


www.kastélyok.hu
2015.03.04 óta


Mindszenty József Múzeum és Zarándokközpont

Mutassa be települése értékeit grafikus látványtérképpel!



Barangolások Európában Határok nélkül (Egresi János)

Kiemelt kategoriák
( Magyarország )

- Kastélyszálloda
- Kastély
- Vadászház
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Étterem
- Pincészet
- Panziół
- Utazás (Travel)


( Ausztria )

- Kastély
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Panzió
- Utazás (Travel)


Kastélyok Magyarországon

Ennek a lapnak a megtekintés száma: 3955



Repülőgép Múzeum - Emlékpark

Kategória Múzeum

Kép album megtekintése

Cím Budapest, Ferihegy
GPS koordináta N 47.427681,E 19.260993
Régiół Pest
Megye Budapest

Internet:

http://www.repulogepemlekpark.hu/

e-mail:

Telefon:

+36 1 296-7489

Megjegyzés:

Külső Fő-LINK (Facebook oldal itt nézhető meg)
Összeállította Ă©s fényképezte: Egresi János - Felvitel dátuma: 2007-04-13 - Látogatás dátuma: 2018-06-24 - Utolsó módosítás: 2018-07-10



Múzeumok éjszakája: 2012.06.16

Az Emlékpark még megőrizte a régi nevét, nem vette fel a Liszt Ferenc nevét, bár az Emlékpark a Liszt Ferenc repülőtér külső területén, a hosszú távú parkolónál található, jól kitáblázott a 4-es főútról a repülőtér II. terminálja felé vezető úton.
A rendezők jól szerveztek, fennakadás nélkül tudtunk parkolni és a beléptetés is zökkenőmentesen, várakozás nélkül történt, mondjuk ehhez hozzájárult, hogy már előző napon megvásároltam a beléptető karszalagot.

Ugyan a MALÉV már nem létezik (csődbe jutott), az Emlékparkban mégis csupa MALÉV-es felségjelzésű gépeket lehet látni, jó volt látni, hogy mégsem múlt el nyomok nélkül. A repülőgép matuzsálemek közvetlen közelről, belülről megismerhetők, sőt, aki türelmesen várakozott, a pilótaülésbe is be lehetett ülni és megtapasztalni, hogy milyen bonyolult kezelőrendszer és műszerek halmaza segítségével vezették a pilóták ezeket a gépmatuzsálemeket, így többek között IL-14, IL-18, AN-2, Mentő helikopter, a Rendőrség MD-500 típusú helikoptere, TU-134 és TU-154 gépeket ismerhetett meg a látogató. Mondanom sem kell, hogy a gépek belsejében pokoli meleg volt (klíma azokban az időkben még ismeretlen fogalom volt a repülőgépeken.).

Az IL-14 géptípus egy felújítás alatt lévő, ennek a bal oldali hajtóművét: 24 év mozdulatlanság után életre kelt a megújult IL-14-es repülőgép. Feldübörgött a tizennégy hengeres, dupla-soros csillagmotor, átadva 1800 lóerejét a légcsavarnak, mely felejthetetlen muzsikát, egyedülálló élményt nyújtott a látogatóknak, füstbe burkolva a környezetét.

Az IL-14 beindítását megelőzően nem sokkal előbb, távozott a Rendőrség MD-500 típusú helikoptere. Helikopter felszállásnak még nem voltam szem és fültanúja, megpróbálom szavakkal leírni (fent képsorozattal bemutatni) az indulás különös élményét. Minden látogatót a kordonok mögé tereltek, beszállt a pilóta. Matatott a műszerfalon, egyszer csak lassan, komótosan elkezdett forogni a légcsavar. A fordulatszám fokozatosan emelkedett, vele együtt a hangzavar egyre erősödött. Beszállt a személyzet második tagja (másodpilóta?), majd egy szerelő körbejárta a gépet, becsukta az ajtókat, ő is beszállt hátra, ezután felbőgött a motor, felkavarva a környezetét, fűcsomókat és földport fújva a látogatók arcába, majd lassan felemelkedett, repült egy kört az Emlékmúzeum felett, majd előre bedőlve távozott.

Külsõ hivatkozások:


Az oldalt megnézők hozzászólásai

www.kastlyok.hu  * Start  *