Kastély, Kúria, Kastélyszálloda, Vár, Templom, Műemlék, Utazás - Egresi János (2013. HUNGARY)

Magyar English Deutsch



Látogatottsági statisztikák
www.kastelyok-utazas.hu
2006.05.21 óta


www.kastélyok.hu
2015.03.04 óta


Barangolások Európában Határok nélkül (Egresi János)

(LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás * DataProg - Egresi János vállalkozó
LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás


Kirándulási helyszínek színes grafikákon!
Kirándulási helyszínek színes grafikákon!


500 000 légifotó Magyarországról!
500 000 légifotó Magyarországról!

Kiemelt kategoriák
( Magyarország )

- Kastélyszálloda
- Kastély
- Vadászház
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Étterem
- Pincészet
- Panziół
- Utazás (Travel)


( Ausztria )

- Kastély
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Panzió
- Utazás (Travel)

Ennek a lapnak a megtekintés száma: 1189

Millau völgyhíd - Franciaország

Kategória Utazás

Kép album megtekintése

Cím Millau
GPS koordináta N 44.077073,E 3.02295
Régió
Megye

Internet

http://www.leviaducdemillau.com/

e-mail

Telefon

Megjegyzés

Összeállította : Személyes felkeresésre, fotozásra vár, a képek forrása az Internet - Felvitel dátuma: 2013-11-07 - Látogatás dátuma: 0000-00-00 - Utolsó módosítás: 2013-11-07



A millau-i völgyhíd vagy millau-i viadukt (franciául Viaduc de Millau, kiejtése kb. mijó) a franciaországi Aveyron megyében található, a Tarn folyó völgyét hidalja át, az autópálya-építés és a hídépítés egyik kiváló példaképe, jogosan a franciák büszkesége.

Az átadás idején a világ legmagasabb hídja volt a 343 méteres pilonnal, és a 245 méter magas pillérrel. De a vízfelület fölött 270 méter magasságban haladó út számára épített 2460 m összhosszúságú híd a ferdekábeles hidak között a leghosszabb a világon. Azóta több híd is meghaladta a völgyhíd magasságát.
A millau-i völgyhíd felépítése csak három évet vett igénybe, de az csak a hosszú, alapos és széles körű mérnöki, pénzügyi és gazdaságossági tanulmányok kollektív megtárgyalása, a híd megtervezése, és a helyi lakosság véleményének kikérése után indult el, ami együttvéve 13 évet igényelt.
A viadukt építését, aminek első vázlatos tervei 1975-ből származnak, a francia Eiffage nevű cég valósította meg 320 millió euró befektetésével, Michel Virlogeux kitüntetett francia építőmérnök kivitelezési elvei és a kiváló brit Norman Foster tervezőirodájának részletes tervei alapján.

A völgyhíd a Clermont-Ferrand-t Béziers-vel összekötő A75-ös autópálya fontos láncszeme. Az autópálya megépítésével megszűnt a Francia-középhegység és Clermond-Ferrand elszigeteltsége, fellendült a régió ipari és kereskedelmi tevékenysége. Az új útvonal tehermentesíti a Rhône-völgyén áthaladó autópályákat, ahol jelentős az Észak-Európából az Ibériai-félsziget felé haladó kamionforgalom. A nyaralók, turisták is gyorsabban juthatnak le a Földközi-tenger partjára. Millau-ban és a viadukt környékén megélénkült az idegenfogalom.

Rekord változás: A völgyhíd építésének befejezte óta a híd útfelületének magasságát már több hídmagasság is túlszárnyalta Kína területén, így a Sziduhe híd, a Balinghe híd valamint két híd a Beipandzsiang folyó fölött. Ezek közül az első, a Sziduhe híd, vagyis a Szi Du folyó hídja a világon a legmagasabb. (1222 m hosszú) Magassága a 472 métert is meghaladja.[2] Ezt a hidat 2009. november 15-én adták át a forgalomnak. Új rekordja született a kábelhidak magasságának is: 2012-ben átadták a mexikói Baluarte folyó fölötti Baluarte hidat, jelenleg ez a legmagasabb kábelhíd.

Külsõ hivatkozások:


Az oldalt megnézők hozzászólásai

www.kastelyok-utazas.hu  * Start  *