Kastély, Kúria, Kastélyszálloda, Vár, Templom, Műemlék, Utazás - Egresi János (2013. HUNGARY)

Magyar English Deutsch

Látogatottsági statisztikák
www.kastelyok-utazas.hu
2006.05.21 óta

www.kastélyok.hu
2015.03.04 óta

Barangolások Európában Határok nélkül (Egresi János)

(LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás * DataProg - Egresi János vállalkozó
LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás

Kirándulási helyszínek színes grafikákon!

500 000 légifotó Magyarországról!

Kiemelt kategoriák

Patóhegyi csoda - Bórházfalu

Kategória Vendégház

Kép album megtekintése

Cím 8984 Petrikeresztúr - Patóhegy, Patóhegy Hrsz. 1073.
GPS koordináta N 46.725668,E 16.732343
Régió Nyugat-Dunántúl
Megye Zala

Internet

info@patohill.hu

Telefon

+36 30 277-8508

Megjegyzés

A GPS koordinála = itt kell felkanyarodni a Patóhegyre, tábla jelzi!
Összeállította és fényképezte: Egresi János - Felvitel dátuma: 2011-11-13 - Látogatás dátuma: 2013-07-05 - Utolsó módosítás: 2015-08-19

2013.07.01-05 között vendégként is megismerhettem
Csodás egy hét volt, igaz munkával telt (Zala-Vas megyei kastély körút), de esténként jó volt megpihenni az egész napos rohanást követően, élvezni a csendet, és nyugalmat. a madarak füttyét. Távol a lakott világtól fényszennyezés mentesen néázhettük az eget a sötétedsét követően, csupán a Hold világításával, mintha nappal lett volna. A kis háznak (Fülemüle házacska), hálószoba zsaluját be kellett csukni, különben nagyon világos lett volna. Kényelmes, szép, és jó szálláshelyünk volt.
A házigazdánknak (Sándor) további pincék felújítása van a tervében.

Interneten keresgéltem egészen más témában (kastély történet) és ráakadtam egy hivatkozásra, amely A Patohegyi csoda-ról adott hírt. A csoda szóra felfigyeltem, a Patóhegy pedig számomra ismeretlen hely volt, keresgéltem tovább és megtaláltam az eredeti forrást is a www.patohill.hu - Borházfalú hivatalos WEB lapját.
Nézegetve a WEB lapot (szép kivitelű, informatív portál), ezt feltétlenül meg kell ismerni függetlenül attól, hogy nem kastély, nem műemlék! gondoltam magamban és elmentettem a portál fontos információit.

Egyik nap reggelén (2011.11.13.) Zala megye felé vettük az irányt, szép idő volt, rég jártunk már ezen a környéken. Gondoltuk, ha belül nem is, de a környéket és a házakat legalább kívülről megnézzük.
Megnéztem a Google Maps-on a helyet, majd a GPS koordinátákat felírtam, megadva az autós navigációba elindultunk.
Odaérve Petrikeresztúrba, a navigáció a falú vége előtt letérített a főútról a dombok felé, elhaladtunk a foci pálya mellett, aztán egyre beljebb kerültünk az erdőbe, és egyszer csak elfogyott az út, visszafordultunk és a faluban érdeklődtünk, hogy merre van a Patóhegy, megkaptuk az útbaigazítást, menjünk csak tovább a főúton, majd a falu végétől kb. 500 méterre forduljunk balra. Hát egy kicsit tovább volt mint 500 méter, már majdnem visszafordultunk, amikor az út szélén irányjelző táblát találtunk Patóhegy, Heuréka kiáltottam fel, megvan!, de jó, hogy nem fordultam vissza.

Felmentünk a hegyre, aszfaltos erdei úton, és rátaláltunk a házsorok (présházak) között a keresett Vendégházakra. Szép helyen, a szőlővel borított hegyen már kívülről is látható volt, itt nem mindennapi látványban lesz részünk.
Megáltam, letettük az autót, majd elindultunk a házak felé, zárva találtunk mindent, de arrébb volt még egy szépen felújított házacska, előtte autó, bekopogtunk, jó helyre, a vállalkozás egyik családtagja (Sebők Fatima) nyitott ajtót. Elmondtuk mi járatban vagyunk, készségesen megmutatta a házakat, kívül-belül, elnézést kérve, hogy a házakban (szobákban) még nincs rend rakva, mert a hétvégén vendégek nem sokkal előttünk utaztak el.

Már az Interneten láttam, hogy nem mindennapi Vendégházakat fogunk látni, a valóságban még különlegesebb, szebb házakat és berendezéseket láthattunk. Mindegyik házban kemencék, kandallók biztosítják a meleget, melyek finom meleget árasztottak, rendkívül "kuckós", igazán otthonos belsőt láthattunk, minőséggel párosítva.
A konyhában lévő hütőszekrény színét is a konyhához igazították, ez nem éppen általános szokás!

Úgy távoztunk, hogy ide feltétlenül vissza kell térni és ki kell próbálni a házakat, távol mindentől, fenn a hegyen, harapni lehet a jó levegőt, élvezni a csendet, és ugyanakkor minden kényelme megvan a pihenni vágyónak!

Most hazaérve megtaláltam a GPS hiba magyarázatát is, a Google MAP-ról hibás címet olvastam le, ezért vitt be rossz helyen az erdőbe!

Forrás: www.patohill.hu
2010. július 12-én megnyitotta kapuit a Patóhegyi Borházfalu.

Petrikeresztúr kisfalu szőlőhegyében, a gyönyörű hegyen 4 régi borospince egy merészet álmodó család áldozatos munkájaként kedves, hangulatos apartmanházként született újjá. A kis házak szeretettel várják a természetet és nyugalmat szerető, pihenni vágyó vendégeiket. A legkíváncsibbaknak talán elárulják Patóhegy legendáját is...

Szállás egyedisége: A civilizációtól távol eső Zalai dombságon, természetközeli környezetben elhelyezett romantikus faházak kiváló lehetőséget nyújtanak a mindennapi stressz levezetésére, családi - ill. baráti kapcsolatok elmélyítésére, csapatépítő programok lebonyolítására.
Igényes apartmanházakként születtek újjá a régi borospincék.
Minden háznak egyedi hangulata és lelke van.

A házak mögötti tisztáson minden feltétel adott a tökéletes pihenéshez:

• friss levegő
  • gyönyörű, rendezett környezet (amíg a szem ellát, érintetlen természet)
  • nyugalom (a Patóhegyen unatkoznának a forgalomszámlálók :)
  • kényelmes napozóágyak
  • kényelmes kerti bútorokban elheveredve szemlélheti a tájat, hallgathatja a természet hangjait
  • ketten vagy nagy társasággal lehetőség van finomakat grillezni, sütni, jókat enni-inni, nagyokat beszélgetni
  • kerti tó mellett hallgathatja a halak csobbanását, a békák dalát, megkeresheti a 7 aranyhal egyikét
  • a házak mellett az országos kéktúra útvonal halad el, ez gyalogosan és kerékpárral is bejárható
  • szarvasbőgés idényjelleggel
  • helyi kerekes kútból ivóvíz minőségű víz nyerhető

Előzetes kérésre:
  • borozás, bor kóstolás: a patóhegyi fehér és vörösbor kitűnő hangolatot teremt
  • nyáron élőzene: akár egy romantikus vacsorához pároknak, vagy nagyobb társaságnak is
  • évszaktól függően: lovas kocsi, illetve lovas szán a vendégek rendelkezésére áll (felejthetetlen élmény)
  • vadászat a helyi vadásztársaság keretein belül