Kastély, Kúria, Kastélyszálloda, Vár, Templom, Műemlék, Utazás - Egresi János (2013. HUNGARY)

Magyar English Deutsch

Látogatottsági statisztikák
www.kastelyok-utazas.hu
2006.05.21 óta

www.kastélyok.hu
2015.03.04 óta

Barangolások Európában Határok nélkül (Egresi János)

(LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás * DataProg - Egresi János vállalkozó
LAKÓINFÓ, TAR-ÜGY Lakóközösségi ügyvitel támogatás

Kirándulási helyszínek színes grafikákon!

500 000 légifotó Magyarországról!

Kiemelt kategoriák

- Panzió
- Utazás (Travel)

Ennek a lapnak a megtekintés száma: 12580

Séra kúria (volt Dörgicsei kastély)

Kategória Kúria , EMU-park

Kép album megtekintése

Cím 6085 Fülöpszállás-Telekpuszta, Telekpuszta 88.
GPS koordináta N 46.81503,E 19.28522
Régió Dél-Alföld
Megye Bács-Kiskun

Internet

Telefon

Megjegyzés

Magánlakás.
Összeállította és fényképezte: Egresi János - Felvitel dátuma: 2008-01-17 - Látogatás dátuma: 2016-01-24 - Utolsó módosítás: 2016-01-24

Még 2008-ban akadtam rá az Interneten keresgélve a Kastélyra, akkor még kastélyszállóként volt hirdetve (de már régebben bezárták) ,nem is volt műemlék, hanem új építésű villaépület (hiszen 1988-ban építették?).
Sajnos az Interneten talált adatok már nem voltak igazak. 2008-ban ott jártunkkor, az óda vezető úton két helyen is kint vannak a KRESZ táblák, hogy Dörgicsei Kastély (Múzeum), de az épületben nem találtunk senkit, az udvarban lévő kutyán kívül, akkor nem találtunk senkit.

Az épület nagyon jó állapotban van, szépen kivitelezett nádtetős épület, viszonylag nagy terület tartozik hozzá, az épület mellett a parkban szabadtéri medencével. A kúriához vezető út egy nyomsávos ugyan,de aszfaltos.

2016.01.24. - Útközben Fülöpszálláson, az egyik kereszteződésben megkérdtük a Rendőrjárőrt, van-e információja a kastélyról? Röviden, az út széli (52-es főút) lévő táblák már több mint 15 éve kint maradtak, de már nem igazak, hosszú éveken át üresen állt, vevőre várva, 2015 óta új tulajdonosa van, lakják is, "EMU" tenyésztéssel foglalkoznak és van tervük idegenforgalmi hasznosítás is, jelenleg magánlakás. Ott jártunkkor ugyan az udvaron állt két autó, de kapucsengőre nem érkezett visszajelzés, magánterület révén, nem merészkedtünk beljebb.

Rákeresve az Interneten találtam egy "Séra kúria" névre hallgató Facebook fiókra, írtam nekik, reménykedem, hogy választ is kapok. Nem hiába, néhány perc múlva már meg is kaptam a választ:

Kedves János!

Sajnálom, hogy nem voltam itthon - éppen moziban voltunk a gyerekekkel.
Idegenforgalmi célból vettük meg alig egy éve. Rengeteg dolgot megcsináltunk már - remélem látta a változást (smile hangulatjel)

Rengeteg munka van még előttünk.
Igen emikkal is foglalkozunk:

Mielőtt megvettük sokat segített a honlapja, mert alig találtunk régi képeket, anyagot az ingatlanról...tényleg sajnálom, hogy nem találkoztunk.

Örülök a kapcsolat felvételnek, az EMU-park egy különlegesség, ide vissza fogunk menni hamarosan!