Kastély, Kúria, Kastélyszálloda, Vár, Templom, Műemlék, Utazás - Egresi János (2006-2017. HUNGARY)

Magyar English Deutsch



Kapcsolat:

e-mail

A portál magán portál, magán véleményt tartalmaz!
Jogi nyilatkozat


Látogatottsági statisztikák
www.kastélyok.hu
2006.05.21 óta


www.kastélyok.hu
2015.03.04 óta




Barangolások Európában Határok nélkül (Egresi János)

Kiemelt kategoriák
( Magyarország )

- Kastélyszálloda
- Kastély
- Vadászház
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Étterem
- Pincészet
- Panziół
- Utazás (Travel)


( Ausztria )

- Kastély
- Vár
- Várkastély
- Múzeum
- Templom-Vallás
- Panzió
- Utazás (Travel)

Ennek a lapnak a megtekintés száma: 135



Li-2 repülés (egy múzeális MALÉV géppel)

Kategória Repülés , Utazás

Kép album megtekintése

Cím Budaörs
GPS koordináta N 47.447863,E 18.985165
Régiół Pest
Megye Budapest

Internet:

http://goldtimer.hu/

e-mail:

Telefon:

Megjegyzés:

Külső Fő-LINK (Facebook oldal itt nézhető meg)
Összeállította Ă©s fényképezte: Egresi János - Felvitel dátuma: 2018-09-25 - Látogatás dátuma: 2018-09-22 - Utolsó módosítás: 2018-09-25



A repülést a GoldTimer Alapítvány szervezi és üzemelteti a repülőgépet is.
Korábban már voltam egy repülésen akkor a Liszt Ferenc Repülőtérről indult a Li-2, és a Duna vonalában repülve, az Árpád hídig és vissza tartott a repülés.
http://europaihataroknelkul.cafeblog.hu/2018/06/24/repulesi-elmeny-a-li-2-vel/

A Li-2 a Malév gépe volt, A világ egyetlen üzemképes, repülésképes gépe.

Forrás: http://goldtimer.hu/li2.html
Az Alapítvány 1997 októberében szállította Szolnokról Budaörsre azt a gépet, melyről a 209-es fedélzeti szám alapján azt hitték, hogy az 1952-ben szolgálatba állított, majd a HA-LIZ nevet viselő "Teve" volt. A munkálatok során derült csak ki, hogy valójában az 1949-ben a Magyar Néphadsereg által átvett, később a Malévnél HA-LIX lajstrommal polgári szolgálatba állt Li-2-esről van szó.

A Liszunov Li-2-es a világ talán legsikeresebb repülőgépének, a Douglas DC-3-nak licensz alapján a Szovjetunióban gyártott változata. Az eredeti típus 1935. december 17-én repült először.

A világ egyetlen repülőképes Li-2-esét, az 18433209-es gyári számút 1949-ben gyártották a taskenti 84-es számú repülőgépgyárban. Elkészülte után még abban az évben Magyarországra érkezett, a Magyar Néphadseregnél helyezték üzembe. 1958-ban több társával együtt a Malévhoz került, és itt kapta meg polgári légialkalmassági bizonyítványát. A Malévtől 1964. november 30. dátummal a Néphadseregnek átadják. Itt tíz évet szolgál, majd 1974. január 11. dátummal múzeumba küldik (Szolnok, Kilián György Repülő Műszaki Főiskola gyűjteményébe). A Goldtimer Alapítvány 1997-ben szállította Budaörsre, hogy megkezdje újból üzembe helyezését. Ez több ezer órányi munkát jelentett.

"Új életének" első felszállását 2001. szeptember 21-én délelőtt hajtotta végre a budaörsi reptérről. A berepülések és a hatósági procedúrák után 2002 áprilisában kapta meg légialkalmassági bizonyítványát, ez azt jelenti, hogy a repülőgép hivatalosan is "feltámadt"! A "Teve" (ez volt a gép hivatalos kódneve a Magyar Légierőben) 2002 júliusáig nyers fémszínben repült, majd Ferihegyen megkapta új festését (SUNFLOWER AIRLINES). 2008 augusztusától ismét a Malév egykori festése látható a repülőgépen.

Külsõ hivatkozások:


Az oldalt megnézők hozzászólásai

www.kastlyok.hu  * Start  *